Corona

De meest gestelde vragen

Het coronavirus en uw reis met Habari Travel

Het is fijn om zorgeloos plannen te maken voor een droomreis naar Oeganda. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen over corona en uw reis met Habari Travel op een rijtje gezet.

Veel gestelde vragen over het coronavirus

Wat is het actuele reisadvies voor Oeganda?

Momenteel staat Oeganda op ‘code oranje’, en kan er alleen gereisd worden naar Oeganda indien noodzakelijk, en/of met een negatieve PCR test met verklaring. Bij Habari Travel houden we het reisadvies nauwlettend in de gaten. Het is mogelijk dat het reisadvies weer wordt bijgesteld. Kijk voor het meest acuele reisadvies op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Kan ik nu al een reis naar Oeganda boeken?

Het is zeker mogelijk nu al een reis naar Oeganda te boeken, bijvoorbeeld voor 2022.

Moet ik ook nu een aanbetaling voldoen bij het boeken van een reis?

Bij het boeken van een reis vragen we om de gebruikelijke aanbetaling, dit om de beschikbaarheid van de reis voor u te kunnen garanderen. Mocht de reis vanwege de huidige omstandigheden toch niet door kunnen gaan, kan deze kosteloos, onder dezelfde voorwaarden, en voor dezelfde prijs omgeboekt worden naar een nieuwe reisdatum (de prijs van het vliegticket is wel onder voorbehoud). De boeking valt onder de SGR garantie, en u als klant bent dus beschermd voor uw bestaande boeking en ook in het geval van een omgeboekte reis.

Is het omboeken van een reis de enige optie, wanneer ik de aanbetaling al heb voldaan?

Vanwege de uitzonderlijke omstandigheden, gaat Habari Travel wat flexibeler om met de annuleringsvoorwaarden.

Indien het omboeken van de reis, vanwege de huidige omstandigheden, geen optie is, krijgt u de aanbetaling van ons retour.

Dekt het Calamiteitenfonds de financiële gevolgen van het coronavirus voor mijn reis?

De garantieregeling van het Calamiteitenfonds is enkel van toepassing op calamiteiten als gevolg van een natuurramp of molestsituaties.

Gezondheidsrisico’s zoals het Coronavirus vallen niet onder deze definitie. Het Calamiteitenfonds geeft dus geen dekking. Voor meer informatie over het standpunt van het Calamiteitenfonds

Zie: https://www.calamiteitenfonds.nl/nieuws/coronavirusgeendekking.

Dekt mijn reisverzekering de financiële gevolgen van het coronavirus?

Dit is afhankelijk van uw reis- en annuleringsverzekering die u heeft afgesloten. In sommige gevallen kunt u een vergoeding krijgen. Neem hiervoor contact op met uw verzekeraar.

Wat is een Corona Voucher?

Dit is een voucher die tot aan 31 december 2020 aan klanten is uitgegeven als een reis waarop de garantieregeling van SGR van toepassing is wegens het Coronavirus geannuleerd moest worden. De waarde van de Corona Voucher valt onder de dekking van het garantiefonds van de SGR. Hiermee blijven reizigers de zekerheid houden dat hun reeds betaalde reissom veilig is gesteld. Met de voucher kan de klant dan op een later moment een nieuwe reis boeken. De SGR Garantie van een Corona Voucher is een jaar geldig vanaf de afgiftedatum.

Wat is de waarde van de voucher? En wat als ik een reis wil boeken die duurder/goedkoper is?

De waarde van de voucher is gelijk aan de reeds betaalde (aan)betaling. De voucher is één jaar geldig na datum van afgifte. De waarde van uw voucher wordt verrekend met de nieuwe reis. Bij een duurdere reis moet u bijbetalen. Bij een goedkopere reis krijgt u het verschil van ons retour.

Ik heb een voucher, maar wil toch het geld terug. Wat zijn de mogelijkheden?

Besluit u geen gebruik te maken van het voucher, dan kunt u uiterlijk tot aan het einde van de SGR-dekkingstermijn van één jaar na uitgifte van het voucher uw reissom gerestitueerd krijgen.

Valt de Corona Voucher onder SGR-garantie als Habari Travel alsnog failliet gaat?

Ja, hoewel in normale situaties de SGR geen dekking biedt voor uitgegeven vouchers, heeft SGR een uitzondering gemaakt in verband met de Coronacrisis om reisorganisaties in staat te stellen een voucher aan te bieden in plaats van cash geld terug te geven.

Gratis Gorilla Permit Actie! Geldig bij boeking tussen 1 januari 2021 en 1 mei 2021!Lees hier de spelregels